1. Zafer Yılmaz
  2. Genel
  3. Pazartesi, 20 Ocak 2020
  4.  E-posta abonesi olun
Merhabalar,

Cevabı zamanında yine burada bir yerlerde yazmıştık ama çok sık sorulan bir soru olması nedeniyle tekrar yazıyorum.

Bu sorunun herkes ve her durum için geçerli net bir yanıtı yok ama takip edilecek bir mantığı var.

Birincisi, komisyon oranının ticareti mümkün kılar, yani fiyatı rekabetçi tutacak bir seviyede, olması gerekiyor mutlaka. Fiyat baskısı olan bir üründe aracının %10 gibi bir komisyon talep etmesi, belki bir defalık kabul edilebilir iken bu işte bir süreklilik beklemek zordur. Satıcı artık rekabetçi fiyat sunamamayı istemez. Alıcı da bu işten memnun kalmayacaktır. Satıcı fiyatta yeterince rekabetçi olamadığından dolayı eninde sonunda müşterisini kaybedecektir. Dolayısıyla bir aracının talep edeceği komisyon oranını yüksek tutmaması yerinde olur.

Fatura tutarları büyüdükçe komisyon oranları düşer.

Üreticisine yüksek kar marjı sağlayan ürünlerde aracı komisyon oranlarının da yüksek olması beklenen bir durumdur.

Ticarette oynadığınız rolün önemi belirleyicidir. Örneğin, ticarette güven gibi kilit bir fonksiyonu yerine getiriyorsanız, yine makul seviyelerde kalmak kaydıyla, mesela %5 gibi nispeten güçlü komisyon oranları talep edebilirsiniz. Ticareti kolaylaştırıcı bir fonksiyonunuz yoksa veya önemsiz bir fonksiyon yerine getiriyorsanız, yüksek oranları doğal olarak hak etmediğiniz düşünülecektir.

Alıcı veya satıcı ile olan bağınızın gücü belirleyicidir.

Alıcı ve satıcıdan hangisinin ticarette daha üstün bir konumda olduğu ve sizin hangi tarafta yer aldığınız belirleyicidir.

Tüm bunlar bir aracının isteyeceği komisyon oranını belirlerken veya beklentilerini oluştururken kendisine yardımcı olacak kriterlerdir.

Bu konu hakkında düşünceleri ve tecrübeleri olan arkadaşların da yorumlarını duymak isterim.

İyi çalışmalar...
Bu iletiyi değerlendirin:


Henüz bu iletiye bir yanıt yazılmamış.
Bu iletiye ilk yanıt yazan siz olun!