1. Zafer Yılmaz
  2. Gümrük
  3. Salı, 29 Ağustos 2017
  4.  E-posta abonesi olun
Merhabalar,

Özellikle gümrükçü arkadaşların görüşlerini rica ederim.

Bir konteynerın hangi şartlarda Kırmızı Hat kontrolüne tabi tutulacağı mevzuatta belirtilmiş midir? Burada gümrük memurunun insiyatifi ne ölçüdedir ve memur hangi durumları gözeterek bu insiyatifi kullanmaktadır? Bir firma, yüklemeleri çok sık Kırmızı Hat'a düşüyorsa ne yapması gerekir?

Görüşlerini paylaşacak olanlara şimdiden teşekkürler.
Bu iletiyi değerlendirin:
Onaylanan Yanıt Denetlenmeyi Bekliyor
0
Oylar
Geri Al
Zafer Bey Merhabalar ,

Kırmızı Hat Sistemden otomatik tanımlanmaktadır. Hiç bir şekilde memur insiyatifi bulunmamaktadır.

Çok sık Kırmızı Hat sevk olmasının nedenleri ; Gümrük Müşaviri ile ilgili yada Firmanın çok sık hata yapmasından dolayı gümrükte ödedeği cezalar da sebep olabilmektedir.

1. Gümrük Müşaviri ile ilgili , Daha önce bilerek yada bilmeyerek karıştığı uygunsuz durumlarda , müşavirin imzaladığı her dosya kırmızı hatta işlem görebilir. Bunun yanı Gümrük Müşavirinin yaşı da bu durumda etkilidir.

2. Firmanın daha önce yapılan eşya muayenesi yada evrak kontrolün de yapılan çok sık yanlışlıklar firmayı risk kriterini yükselmesine dolayısıyıla bir sonra ki işlemlerin Kırmızı Hatta işlem görmesine neden olabilmektedir.

Ankara Risk Kontrol Genel Müdürlüğüne konu ile ilgili bir şikayette bulunabilirsiniz.
Yorum
  1. Zafer Yılmaz
  2. 3 yıl kadar önce
  3. #144
Cevap için teşekkürler, Yavuz Bey.
Gümrük siteminde risk kriteriyle ilgili firmalar ve Gümrük Müşavirleri için tutulan bir puanlama var o halde, doğru mudur?
Henüz bir yorum yapılmamış.
  1. bir aydan daha önce
  2. Gümrük
  3. No 1
Onaylanan Yanıt Denetlenmeyi Bekliyor
0
Oylar
Geri Al
Diyorlar ki "Bilgisayar kendisi otomatik seçiyor." . Hiçbir bilgisayarın beyni düşünme ya da ayırt etme kabiliyeti yoktur kendisine bir algoritma verilmiştir ona göre seçim yapar. Yani birileri bir kriter girmek zorunda.Bu kriteri bilmek lazım gerçekten her 500. konteyner mi yoksa ihracattaki her öge belirli bir puana mı sahip. Misal ülke, eşyanın türü, gümrük müşaviri, şirketin önceki işlemleri vesaire.
Yorum
  1. Zafer Yılmaz
  2. 3 yıl kadar önce
  3. #146
Kesinlikle. Bilgisayar bile seçse, neye göre, hangi kritere göre seçiyor ve biz bunu bilmiyoruz.
Henüz bir yorum yapılmamış.
  1. bir aydan daha önce
  2. Gümrük
  3. No 2
Onaylanan Yanıt Denetlenmeyi Bekliyor
0
Oylar
Geri Al
Zafer Bey;

Bu konu da sözde "bilgisayar seçiyor" hikayesi bir nebze doğrudur, ama Yiğit beyin dediğine katılıyorum, hangi kritere göre. Bilgisayar sistemi olmadan öncede derlerdiki "her onuncu veya her onbeşinci" kırmızı hatta düşer, yada memur dosyaların arasından kendi rastgele seçer, gibi bir sürü olayı tecrübe edindiğim için, bugünkü sistemi hangi mantık çerçevesine göre kurdukları tam bir muamma üzerinedir.

Yavuz beyin söylediği doğrudur, bu konuda şikayette bulunabilirsiniz, şunu bilmekte fayda var, bu konuda ki şikayetler terste tepebilir. Bu yüzden öncelikli olarak gümrük müşavirini değiştirmekte fayda var. Daha sonraki aşamada halen daha kırmızı hatta düşmeye devam ediyorsa, ürün içeriğine bakmak gerekir. İthalatta ürüne dair özel şartname konmuş ve takibi istenmiş olabilir, bu durumda diğer firmalara bakmak lazım, onların da kırmızı hatta devamlı düşüyor mu diye.

Diğer taraftan, gümrük memurunun çok ciddi bir yetkisi mevcuttur. Kendi görüşleri doğrultusunda gümrük müdürlüğünün verdiği BTB'yi bile durdurma ve geçersiz olduğunu belirleme hakkı vardır (tecrübe ile ipatlanmıştır).

Bence en başta müşaviri değiştirin ve ithal edilen ürün ile ilgili bir şeyler var mı ona bakmakta fayda var. Tabi bunların hepsinden önce firmanın gümrük secelesi temiz mi?

Saygılar,
Yorum
  1. Zafer Yılmaz
  2. 3 yıl kadar önce
  3. #145
İzzet Bey,
Yorumunuz için teşekkürler. Firmanın gümrük seceresini bilmiyorum açıkçası; böyle secereye bakılacak bir yer var mı onu da bilmiyorum.
Benim açıdan buradaki problem, kırmızıya düşüyor yükleme ve bu, mesela evraklarımızdaki bir takım tutarsızlıklardan kaynaklanıyorsa, bunu bilemiyoruz veya neden kaynaklanıyor, gerçekten de sadece bir şans meselesi midir, bilemiyoruz. Bilsek bir daha ki sefere neyse yanlış olan düzeltebiliriz.
  1. İzzet Duru
  2. 3 yıl kadar önce
  3. #153
Zafer bey,

Secelenizi müşavir öğrenebilir, diğer taraftan imza yetkisine haiz firma yetkilisi ilgili gümrük müdürlüğüne gidip konu ile ilgili ayrıntılı bilgi isteyebilir. Yinede bu aşamaya geçmeden önce "benim nacizane tavsiyem" ilk olarak olayı farklı bir gümrük müşaviri ile bir araştırın. Nede olsa ateş olmayan yerden duman çıkartma durumuna sokmak istemeyiz.

Saygılar....
Henüz bir yorum yapılmamış.
  1. bir aydan daha önce
  2. Gümrük
  3. No 3
Onaylanan Yanıt Denetlenmeyi Bekliyor
0
Oylar
Geri Al
İzzet Bey Merhaba

Hat belirlemesin de Gümrük Memurun bir insitafi yoktur. Yeni dğeişen sistem ile birlikte Gümrükte Onay servisi kaldırılmış olup, Gümrük Beyannamesi tescil aşamasından sonra tarafımıza Hat bilgisi ve Memur adı otomatik olarak sistemimize düşmektedir. Bahsettiğiniz BTB bilgisi farklı bir konu olup , Gümrükte ki memurun BTB bilgisini kabul etmeme durumları mevcuttur. Fakat bu da başlı başına bir itiraz konusudur.
Yorum
  1. İzzet Duru
  2. 3 yıl kadar önce
  3. #152
Yavuz bey,

Ben zaten gümrük memurunun hat belirlemesinde bir insiyatifi vardır demedim. Belirlenen memurun insiyatifi bundan sonra devreye giriyor. Diğer taraftan konuya ve "gümrüğe" bağlı olarak uzman niteliğinde olan memurların azlığı ise farklı bir tartışma konusudur der geçerim (Yani aynı memurun kaç defa size denk etmesini sayabilirsiniz).

BTB yi ise bir örnek kullanmak amacı ile belirtmiştim. Laf aramızda "itiraz edilecek" olan memurun verdiği karar neticesinde siz ürünü çekemyor olacağınız için zaten olay tam bir karmaşaya girmektedir.

Bence okuduğunuzu biraz fazla fevri olarak algılamak yerine, yazının temelinde ne olduğunu anlamaya çalışmak meziyetini göstermeniz ile beraber gerçekte ne yazdığını görebilirsiniz.

Saygılar...
Henüz bir yorum yapılmamış.
  1. bir aydan daha önce
  2. Gümrük
  3. No 4
Onaylanan Yanıt Denetlenmeyi Bekliyor
0
Oylar
Geri Al
Geçen seferki bir ihracatımızda 1 x 40HC konteyner kırmızı hat kontrolüne girdi. Kabaca fatura: 600TL muayene+bir haftalık gecikme+ardiye bedeli.
Yorum
  1. Yigit Inseloz
  2. 3 yıl kadar önce
  3. #147
Zafer Bey, bir defa mı oldu sürekli bir durum mu ?
  1. Zafer Yılmaz
  2. 3 yıl kadar önce
  3. #149
4 ay süresinde, yani takriben (kara-deniz yolu) 20-25 sevkiyatta, bir defa oldu.
Henüz bir yorum yapılmamış.
  1. bir aydan daha önce
  2. Gümrük
  3. No 5
Onaylanan Yanıt Denetlenmeyi Bekliyor
0
Oylar
Geri Al
Merhabalar,

Bir firmanın işlemlerinin sıklıkla kırmızı hatta düşmesinin sebepleri ya firmanın geçmiş işlemlerinde eksik evrak ya da hatalı beyan gibi cezai işlemlerinden kaynaklı olabilir, ya da Gümrük Müşaviri kaynaklı olabilir.. Bunların dışında ithal edilen ürünle ilgili diğer risk kriterlerini (menşe ülke, eşyanın tarifesi ve uygulanan ekonomik politikalar vb) taşıyıp taşımadığını değerlendirmek gerekir. Bu konuda Gümrük müşaviriniz size bu konuda açık davranmalı, izah etmeli, sürekli kırmızı hatta sevkediliyorsanız mutlaka bunun sebebini bilmelisiniz.

Umarım bir nebze aydınlatıcı olmuştur.

Saygılar,
Yorum
  1. Zafer Yılmaz
  2. 3 yıl kadar önce
  3. #148
Teşekkürler, Nursal Hanım.
Henüz bir yorum yapılmamış.
  1. bir aydan daha önce
  2. Gümrük
  3. No 6
Onaylanan Yanıt Denetlenmeyi Bekliyor
0
Oylar
Geri Al
daha geçen burada mobilya üreticisinin biri aynı şikayetle geldi bana, beyannameleri bir inceledik gümrükçüsü kırmızı hat diyip çıkaracam diyerekten her ihracatta 200 tl çarpmış adamı . Sizin için değil ama diğer tecrübesiz arkadaşlar için yazdım gümrükçünüz kimdir nedir çok önemli.
Yorum
  1. Ferhat TOKUL
  2. 1 yıl kadar önce
  3. #415
Kendi işimiz için ithalat yada ihracat yaparsak demekki dürüst bir firma ile çalışmak gerekecek burada da referanslar önemli olacak ozaman
bu bilgiyi paylaştığınız için teşekkür ederiz
Henüz bir yorum yapılmamış.
  1. bir aydan daha önce
  2. Gümrük
  3. No 7
  • Sayfa :
  • 1


Henüz bu iletiye bir yanıt yazılmamış.
Bu iletiye ilk yanıt yazan siz olun!