Bilal Bey Merhaba,
Ihracat yapmak sadecr arz ve talep dengesini bilip ona göre kendinizi yönlendirmek değildir. Bizim TR'den yapılan hracatımız çoktan 2023 hedeflerini aşmış olmalıydı. Bunun bugüne kadar olmamasının önündeki en büyük engellerden bir tanesi TR nin uyguladığı dış politika ve o sistemin desteklenmesindeki hatalı işlemlerdir. Ikinci nedense daha da ucuz bir ürün üreterek (sektörel olarak elbette farklılık gösterebilir) bunları uluslararası piyasaya sürerek satımlarından dolayı kolaya kaçmak olmuştur. İhracat birden çok para kazanmak olmamıldır. Ürün gamındaki yerin içerisinde marka olunması lazımdır ki size repetesi gelsin.
İhracat yapacak olan firmaları tek bir ürün gamında bile başarılı olmaması için bir nedeni yoktur. Önemli olan, en başta bu ürünü üreten işçininde buna inanması ile başlar ve firmanın üst yöntemininde bunu ney bir şekilde desteklemesi gerekir.
Elbetteki bu pazarlama bütçesiylede alakalıdır, ancak uluslararası piyasalarda başırılı olan firmalar (ki bunlar arasında bir çoğumuzun bilmediği ve TR de üretim yapan firmalar vardır) marka olmuştur.
Bu bahsettiğiniz çok derim bir tartışma konusundur. Benim yıllarca gördüğüm ve tecrübe ettiğim hususlarda ne kadar ucuzsan, senden vaz geçilmeside o kadar kolay olur. Sattığın ürün (ne olursa olsun), gerekli doğru pazarlama ve destekleri kullanırsan senden vaz geçmeleri (rakip ürün daha ucuz olsa bile) çok daha zor olur.
Sevgi ve Saygılar....