Salı, 06 Eylül 2016
  1 Replies
  2.5K Visits
1
Votes
Geri Al
  Subscribe
Merhabalar,
Son dönemdeki talihsiz olaylar ihracat sektörünü büyük oranda vurdu,

Şimdi sizinke ufak bir beyin fırtınası yapalim umarım faydalı olur,

Dünyadaki ekonomik dalgalanmalar bize paranın tekele alma konusundaki bireylerin aciziyetini gosteriyor ancak bazi kisiler var ki bu konuda oldukça başarılıdır neden mi ?

Çünkü tüketicinin ihtiyaçlarını da kendileri belirliyor ve arz talep ilişkisini son derece iyi takip ediyorlar

Misal 2. Ve 3. Sınıf ülkelere Yol köprü tünel vb.. sistemleri dikkat edin 1. Sınıf ülke firmalari yapar

Cunku

O güzel yollara güzel bir araba ihtiyacını beyninize aşılamak istiyorlar

Bu sayede arz talep ilişkisini kendileri belirliyor
Bu konuda

"Ekonomi tetikcisinin itiraflar"

Kitabına bakabilirsiniz

Şimdi esas mesele ülkemizdeki ihracatçı arkadaslar,

Paranizin tamamını bir fabrikaya baglamayin bu sayede eğer talep artıyor ise 3. Ülke veya ukrayna gbi ülkelere yatırım yapın üretimi oradan yapıp merkezi kendiniz kontrol edin.

Kendi fabrikanizda tek sınıf urun uretebilirsiniz ancak kendi paranizla istediğiniz ürünü istediğiniz kalitede müşteriye suna bilirsiniz

Arz talep ilişkisini gozetip bu yönde yatırım yapın paranız eninde sonunda size dönecektir korkmayın

Misal;
otomotiv ve ürünleri sanayi
Savunma sanayi en usttedir hiç dusmez
Pratik kullanım aletleri pet bardak vb.
Koli bandı vb ürünler her fabrikada her evde kullanılır

Misaller bu yönde uzayıp gider ...
Bu iletiyi değerlendirin:
bir aydan daha önce
·
#204
0
Votes
Geri Al
Bilal Bey Merhaba,

Ihracat yapmak sadecr arz ve talep dengesini bilip ona göre kendinizi yönlendirmek değildir. Bizim TR'den yapılan hracatımız çoktan 2023 hedeflerini aşmış olmalıydı. Bunun bugüne kadar olmamasının önündeki en büyük engellerden bir tanesi TR nin uyguladığı dış politika ve o sistemin desteklenmesindeki hatalı işlemlerdir. Ikinci nedense daha da ucuz bir ürün üreterek (sektörel olarak elbette farklılık gösterebilir) bunları uluslararası piyasaya sürerek satımlarından dolayı kolaya kaçmak olmuştur. İhracat birden çok para kazanmak olmamıldır. Ürün gamındaki yerin içerisinde marka olunması lazımdır ki size repetesi gelsin.

İhracat yapacak olan firmaları tek bir ürün gamında bile başarılı olmaması için bir nedeni yoktur. Önemli olan, en başta bu ürünü üreten işçininde buna inanması ile başlar ve firmanın üst yöntemininde bunu ney bir şekilde desteklemesi gerekir.

Elbetteki bu pazarlama bütçesiylede alakalıdır, ancak uluslararası piyasalarda başırılı olan firmalar (ki bunlar arasında bir çoğumuzun bilmediği ve TR de üretim yapan firmalar vardır) marka olmuştur.

Bu bahsettiğiniz çok derim bir tartışma konusundur. Benim yıllarca gördüğüm ve tecrübe ettiğim hususlarda ne kadar ucuzsan, senden vaz geçilmeside o kadar kolay olur. Sattığın ürün (ne olursa olsun), gerekli doğru pazarlama ve destekleri kullanırsan senden vaz geçmeleri (rakip ürün daha ucuz olsa bile) çok daha zor olur.

Sevgi ve Saygılar....
  • Sayfa :
  • 1
Henüz bu iletiye bir yanıt yazılmamış.
Bu iletiye ilk yanıt yazan siz olun!