Pazartesi, 10 Ekim 2016
  2 Replies
  3.5K Visits
0
Votes
Geri Al
  Subscribe
Merhabalar Değerli Dostlar,

Siz de rastlamışsınızdır, bazı firmalar iş ilanlarında ihracat satış personelinin falanca sektörde müşteri portföyü olanını aramaktadır. Sektör tecrübesinin istenmesi, tamam anlaşılır birşeydir ama alenen “müşteri portföyü olan” denmesini ilginç bulmuşumdur. O yüzden bu konu ile ilgili bazı soruları dillendirerek sizin de görüşlerinizi almak istiyorum.

Hem işveren firma hem de ihracatçı açısından bu durumu ters ve garip buluyorum. Şöyle ki;

1. İşe alınan ihracatçı, yarın iş aktinin fesh edilmeyeceği kesin değilken, elindeki portföyü neden daha dün tanıştığı bir firmaya versin? İşveren firma gerçekten bunu ummakta mıdır?

2. İhracatçı müşteri portföyünü muhtemeldir ki daha önce çalıştığı iş yerlerinde yapmış, başka bir ifadeyle müşteri veri tabanını ve ilişki geçmişini daha önceki firmalarının kaynakları ile sağlamıştır. Dolayısıyla burada ihracat satış profesyoneli açısından etik bir soru da ortaya çıkmaktadır. “Müşteri portföyü olan” ihracatçı arayışındaki firmanın böyle bir etik problemi umursamadığı açıktır.

3. İhracat satış profesyoneli açısından diğer bir konu da, daha dün X firması ile “piyasanın en iyi ürünü bizim!” derken, bugün aynı kulvardaki Y firması ile “piyasanın en iyi ürünü bizim!” diyecek olması ayrı bir ilginçlik ve çelişki doğuracaktır.

4. Başkasının müşterilerini yeni firmasına taşıyan bir ihracat satış profesyoneli, yarın başka bir firmaya transfer olduğu vakit dünkü firmasının müşterilerini de yeni firmasına taşımayacak mıdır? O halde işveren firma neden illa “müşteri portföyü olan” ihracatçı aramaktadır? Aklındaki nedir?

5. Başkasının elindeki ekmeğe göz dikmek niye, dünya bu kadar büyük ve yüzlerce, belki binlerce olası alternatif varken? Ne var ki aynı segmentin içerisine sıkışmış bizim Türk üretici tüccarlar Ar-Ge'ye, pazarlamaya, markalaşmaya yatırım yapmak yerine birbirlerinin elindeki ekmeğe göz dikmeyi tercih ediyor.

Vahşi piyasalara hoşgeldiniz! :)
Bu iletiyi değerlendirin:
bir aydan daha önce
·
#218
0
Votes
Geri Al
bu gibi firmalar hakkında yazarken yorduğumuz parmaklarımıza, eskittiğimiz klavyemize, o bilgisayarın harcadığı elektriğe ve yorulan gözlerimize değmez bence. benim yegane tavsiyem böyle şark kurnazlarından uzak durulması gerektiğidir.
bir aydan daha önce
·
#226
0
Votes
Geri Al
Bu sorun sadece ihracatçılar için geçerli değil ki. Tüm sektörlerde pazarlama elemanlarının hem tercih sebebi hem de firmaların korkulu rüyası. İhracatçı da bir nevi pazarlamacıdır. Ve her firma hazır müşteri portföyü olan bir pazarlamacıyı istihdam etmek ister. Etik mi derseniz, evet biraz sıkıntılı. Ama vahşi kapitalizm bunun adı...
  • Sayfa :
  • 1
Henüz bu iletiye bir yanıt yazılmamış.
Bu iletiye ilk yanıt yazan siz olun!