1. Haluk Ural
  2. Pazarlama & Satış
  3. Cumartesi, 09 Nisan 2016
  4.  E-posta abonesi olun
Müşteri ile diyalog hakkında aklıma gelen birkaç notu burada paylaşayım istiyorum. Başkalarının da düşüncelerini ve tecrübelerini duymak isterim.

- Gerek iç piyasada gerekse dış piyasada olsun ve sattığınız ürün ne olursa olsun, müşteriniz veya müşterilerinizle olan ilişkileriniz samimi ve sağlam bir zemine oturmadığı takdirde uzun süreli başarı elde etmeniz neredeyse imkansızdır.

- Müşteriniz size X ürünün sizin üründen daha ucuz ve kaliteli olduğunu söylebilir. Müşterinin her söylediğine "evet" demek veya hemen savunmaya geçmek yerine kendi ürünlerinizin ve beraberinde sunduğunuz hizmetlerin avantajlarını anlatarak müşteriye kendinizin alım yapmak için en doğru adres olduğunu hisetirmeniz lazım.

- Müşteri ziyaretlerinde alışılagelmiş davranışlardan ve yapmacık tavırlardan kaçınılması gerektiğini düşünüyorum. Örnegin içeri girer girmez, selamlaşmadan sonra, toplantıya başlamadan önce müşteriniz olan karşınızdaki kişi ile iş dışındaki konularla diyalog kurmaya çalışın. Bu konuların politika, din, ırk gibi konular olmamasına özen gösterin. Çünkü bazı insanlar bu konularda hasas olabilirler. Bunun için gündelik konulardan veya hemen hemen herkesin hoşuna gidecek tatil günlerinden bahsedilebilir, hatta bu konularla ilgili birkaç faydalı önerilerde bulunabilirsiniz. Bu konuşmaların sonunda müşterinin sempatisini kazanmış olacaksınız ve bunun da satış yapmanızı epeyce kolaylaştırdığını göreceksiniz.
Bu iletiyi değerlendirin:
Onaylanan Yanıt Pending Moderation
0
Oylar
Geri Al
Kesinlikle ve kesinlikle ülkelerin kültürlerini öğrenin misal Nijerya'dan müşteriniz geliyorsa oturun Nijerya kültürüne çalışın. Bir kültürde güzel bir hareket başka bir kültürde küfür bile sayılabilir biliyorsunuz
Yorum
Henüz bir yorum yapılmamış.
  1. bir aydan daha önce
  2. Pazarlama & Satış
  3. No 1
  • Sayfa :
  • 1


Henüz bu iletiye bir yanıt yazılmamış.
Bu iletiye ilk yanıt yazan siz olun!