Seydi bey;
Bu işlemin tamamı sizin müşterinizin bunu nasıl istediği ile alakalıdır.
ilk olarak bir ayrım yapmak en doğrusu olacaktır;
Türkçe Fatura ve Commercial Invoice (Ticari Fatura)
Türkçe Fatura da yaptığınız teslim şekline göre fatura kesmelisiniz. Diğer bir anlamla CIF kesiyorsanız bunu ayrıntılı olarak belirtmeniz gereklidir. Mal Bedeli + Navlun Bedeli + Sigorta Bedeli = Toplam CIF Değeri.
Commercial Invoice (Ticari Fatura) ise sizi TR'de bağlayıcılığı olmayan ve kendinizin hazırladığı bir fatura olduğundan dolayı istediğiniz şekilde bunu düzenleyebilirsiniz. (Ayrıntıya girmiyorum

). Müşteriniz ile nasıl hazırlamanız gerektiğine dair görüşebilirsiniz. Yine de şunu belirtmek isterim. Bazen karşı gümrüklerden teyit işlemi denilen bir operasyon yapılabilir. Buda sizin çıkış GÇB niz ile beraber kesilen Commercial Invoice birbirini tutyor mu diye. Bunun sizi belli bazı ülkelerde bağlayıcılığı olabiliyor...... daha fazla bu konuda ayrıntıya girmiyorum ve meslek tecrübesi ile kazanılması gerekir diyerek sonlandırıyorum.
Saygılar....