Merhaba Seydi Bey,
Müşteri portföyü oluşturmak için öncelikle ilk müşterilerimizi elde etmeniz gerekir. Sonrasında aynı müşteri ikinci ve daha sonraki mal/ürün alışında portföyümüzde yer edinir. ''Her satış bir HAYIR ile başlar'' sözü burada önemli kriterlerden bir tanesi. Bir müşteri adayınız, müşeriniz olana kadar çeşitli zaman aralıklarında kendisiyle iletişime geçmeniz, fiyat teklifi göndermeniz, bir daha aramanız, bir daha eposta atmanız, tekrar tekrar iletişime geçmeniz gerekir. Satışların çoğu 7-8 defa iletişme geçtikten sonra gerçekleşir.
Ticari ateşeliklerden gelen firma listelerine hangi yöntemlerle iletişime geçmeye çalıştınız? Ülkeden ülkeye tercih edilecek iletişim yöntemleri değişmektedir. Kimi ülekerde direkt firma yetkililerine Whatsapp yoluyla ulaşmanız doğruyken, kimi ülkelerde eposta göndermek ve/veya telefon görüşmesi daha doğrudur. Ayrıca bir defa iletişime geçip pes etmek yapılan diğer hatalardandır.
İkinci önemli husus ise ürününüzü hangi ülkeye satacağını iyi tespit etmelisiniz. Daralan bir pazarda, rekabetin güçlü olduğu ülkelerde satış yapmak bir hayli zordur. Doğru ülkenin dolayısıyla doğru müşterilerin seçilmesi dış ticaretin en başında yapılması gereken bir durumdur.