Salı, 02 Haziran 2015
  6 Replies
  16.5K Visits
0
Votes
Geri Al
  Subscribe
Değerli Arkadaşlar,

Bir daha önce aracı yardımıyla birkaç dolaylı ihracat yapmış bir firmada dış ticaret departmanında çalışmaya başlasanız, izleyeceğiniz adımlar(taktikler) neler olurdu? Dilerseniz daha da açayım. Sanayi makineleri üreten bir firmadan bahsediyorum. Bir ürünün yüksek miktarlar ettiği ve sınırlı bir pazarı olduğu bir durumdan bahsediyorum. Yardımınıza ihtiyacım var.

Şimdiden çok Teşekkür ediyorum.

Selam ve saygılar....
Bu iletiyi değerlendirin:
bir aydan daha önce
·
#26
Onaylanan Yanıt
0
Votes
Geri Al
Firmayı tanımadığım için özelleştirilmiş çözümler öneremiyorum. Bununla birlikte, eğer ihracata yeni başlayan bir firmada dış ticaret departmanında çalışmaya başlasaydım, elbette yapılacak çok iş olurdu ama öncelikle müşteri bulmaya ve müşteri ilişkilerini geliştirmeye odaklanırdım. Bir potansiyel müşteri listesi oluşturur ve o liste üzerinden çalışmamı yönlendirirdim. Bu doğrudan satışa giden bir yoldur. B2B satışlar çok uzun vadede gerçekleşebildiği için ilk müşterileri kazanmak zaman almaktadır. Uzun bir süre satış yapamamak ise bazı şirketlerde problem olabilir. Dolayısıyla doğrudan satışa götürücü aktiviteleri seçmek yerinde olacaktır.
bir aydan daha önce
·
#26
Onaylanan Yanıt
0
Votes
Geri Al
Firmayı tanımadığım için özelleştirilmiş çözümler öneremiyorum. Bununla birlikte, eğer ihracata yeni başlayan bir firmada dış ticaret departmanında çalışmaya başlasaydım, elbette yapılacak çok iş olurdu ama öncelikle müşteri bulmaya ve müşteri ilişkilerini geliştirmeye odaklanırdım. Bir potansiyel müşteri listesi oluşturur ve o liste üzerinden çalışmamı yönlendirirdim. Bu doğrudan satışa giden bir yoldur. B2B satışlar çok uzun vadede gerçekleşebildiği için ilk müşterileri kazanmak zaman almaktadır. Uzun bir süre satış yapamamak ise bazı şirketlerde problem olabilir. Dolayısıyla doğrudan satışa götürücü aktiviteleri seçmek yerinde olacaktır.
bir aydan daha önce
·
#33
1
Votes
Geri Al
Tanıtım birazda bütçenizle doğru orantılıdır. Benim size ilk önerim; hedef pazarınızda bulunan ticari ateşesine mail atıp, ilgili sektörde faaliyet gösteren firmaların bilgilerini istemenizdir. Örneğin londra ticaret müsteşarlığıyla (ekonomi.gov.tr'de tüm bilgiler mevcut) iletişime geçip onlardan destek alabilirsiniz.

İnanın bu konuda yurt dışı ofislerimiz çok ama çok yardımcı oluyorlar; kesinlikle irtibata geçmekten çekinmeyin.

Akabinde, tüm firmalara, firmanızı tanıtıcı bir mail atabilirsiniz. Güzel bir sunumla dikkatlerini çekip sabırla (bu çok ama çok öenmi :) )beklemeye geçmelisiniz; biliyorsunuz ki satış zor iş.

Gelen geridönüşlere bağlı olarak mümkünse numune gönderimi ve ilk başta da belirttiğim gibi bütçeyle doğru orantılı olarak yurtdışı müşteri ziyaretleri yapılabilir.

Fuarları belli bir tanılırlık sağlandıktan sonra yapılması taraftarıyım.

Umarım faydalı olmuştur.

Saygılarımla.
bir aydan daha önce
·
#46
0
Votes
Geri Al
1- Alibaba.com veya kompass.com üyeliği yapabilirsin.
2- Yurt içi ve yurt dışı fuarlarına katılabilirsin.
3- Rakip firmaların nerelere mal sattığını öğrenip onlara teklifler sunabilirsin. Fiyatlarınıza ve kalitenize güveniyorsanız o müşteriler sizindir!
4- Aracı firmalar bul komisyon karşılığı mal satabilirsin. En azından onlarda bir koldan saldırır ve daha fazla satış olur.
5- Ticaret müşavirliklerinden sektörle ilgili firma bilgileri topla ve mailing yapabilirsin. Genelde mailler cevapsız kalabilir telefon veya faks daha etkili olabilir.
6- Tobb'nin sitesinden ihracata işbirliği teklifinde bulunabilirsin, teklifte bulunduğun gibi satın almak isteyen firmalarıda takip edebilirsin.

Aklıma şimdilik bunlar geldi daha da gelirse ilave ederim,

Selametler.
bir aydan daha önce
·
#75
0
Votes
Geri Al
Merhaba,

Sektörünüzle ilgili ithalat ve ihracat dış ticaret verilerini kontrol etmenizi öneririm. Böylelikle, hangi bölgelerde çalışabileceğiniz konusunda fikir sahibi olursunuz. Ayrıca, makina ihracatçıları birliğinden bu konuda destek almanızı öneririm. Fuarlar bu konuda büyük önem arz etmektedir.

Başarılar dilerim.
Bahadır ÇEÇEN
Dış Ticaret Sorumlusu
bir aydan daha önce
·
#76
0
Votes
Geri Al
Pragmatik olun, ilk iş olarak daha önce firmanızın ihracatına aracılık etmiş firmalarla görüşün. Yeniden işbirliği olanağı olup olmadığını, olabilirse sizden beklentilerinin ne olduğunu (teknik ve ticari) iyice öğrenin. Deneyimlerime göre, ihracat yapmak için doğrudan müşteriye ulaşmayı hedefse de, o pazarda işbirliği yapabileceğiniz (benzer ürünlerin bayiliğini/dağıtımını yapan firmalara, o tür ürünlere servis hizmeti veren firmalara, rakiplerinizin bu konudaki bağlantılarına bir bakın. İlk aşamada deneyimsizlik ve mali yük nedeniyle stand açmak zor olsa da, başlıca sektörel fuarlara başlangıçta ziyaretçi olarak katılmayı tercih edebilirsiniz. (Kartvizit ve broşürlerinizi yanınıza almayı unutmayın.) Bu size sektör hakkındai rakipleriniz hakkında önemli ipuçları verir. Şayet olanak varsa, bu makineler için hammadde dağıtımı yapan firmalarla da işbirliği olanaklarını araştırın. Kolay gelsin, başarı hikayenizi de duymak ümidiyle.

YAVUZ CEBE
DIŞ TİCARET UZMANI
bir aydan daha önce
·
#84
2
Votes
Geri Al
Veli Bey,
Ben tam da bu dediğiniz durumda iki defa kaldım. Birkaç ay idare edecek bir iş lazımdı mevcut firmam yeni tesisini kurana kadar gittim ihracatla hiç alakası olmayan iki adet firmada misler gibi satış yaptım.
Öncelikle imaj son derece önemli. İlk izlenime her zaman önem vermiş ve meyvelerini de toplamışımdır. İnternet sitesi, broşür, katalog, kartvizit, fiyat listeleri, ürün görselleri, varsa sosyal medya sayfaları dahil firmanızın pazarlama materyali diyebileceğiniz her şeyi; gerekli örnekleri inceleyerek sektördeki rakip ve iş ortaklarınızın çalışmalarından da fikir alarak son derece muntazam ve profesyonel bir görüntüye getirin. İnsanlar ilk aşamada fabrikanızı, tenolojinizi ve makinelerinizin kalitesini vs. değil bu pazarlama materyallerini görecekler.
Daha detay vermek gerekirse; misal müşteri sizden bir fiyat tablosu istediğinde excel'de ürün ismi karşısına fiyat yazmayın. Güzel bir tasarımla, gerekli tüm bilgileri içeren profesyonel bir çalışma yapın.
Şimdi façanızı düzelltinizse artık görücüye çıkabilirsiniz.
Öncelikle en kestirme yol fuardır. On ülke gezip bir araya getiremeyeceğiniz pörtföyü tek bir ülkede tek bir fuarla daha az bir maliyete toparlayabilirsiniz.
Fuarın haricinde bizzat müşteri ziyaretleri var. Ya nasip diyip bileti alıp giderseniz hüsranla sonuçlanabilir o nedenle masa başından ilgili firmaları bulun, bağlantıya geçin, randevuları ayarlayın öyle gidin. Bu sayede gittiğinizde hem ciddiye alınır hem hedefinizi bildiğiniz için önceden hedefe özel spesifik çalışma yapma fırsatı bulursunuz.
Yalnız bu iki yöntem de saatlerce hatta günlerce masabaşı çalışması ve analizden geçiyor aklınızda kalsın. Yani fuar belirlerken de ülke belirlerken de firma belirlerken de hedefinize iyi çalışın.
Mevzuat, dil, lojistik, gümrük, ürün, rakip, pazar ve benzeri konularda son derece kendini geliştirmiş bir personel olduğunuzu düşünüyorum değilseniz önce o hale gelin.
Maddeler halinde toplarsak
1-İmaj
2-Masabaşında geçecek saatler, günler ve haftalar (bu süre içerisinde "geleli bunca zaman oldu daha tek kuruş ihracat yok" diyecek mal şirket sahipleri olabilir kulak asmayın satış yapınca hepsini unutuyorlar)
3-Fuar
4-Direk müşteri ziyaretleri.
Ben bu dördü sayesinde girdiğim iki firmadan da krallar gibi ağırlanarak ayrıldım kara kaşıma gözüme mi ? Hayır tabi ki satışlarıma istinaden.
Saygılarımla
Yiğit
Dış Ticaret Amelesi
  • Sayfa :
  • 1
Henüz bu iletiye bir yanıt yazılmamış.
Bu iletiye ilk yanıt yazan siz olun!